Nespečnost

Dodajte še za 50,00  izdelkov za brezplačno dostavo!
Nespečnost je motnja spanja, ki vpliva na naše počutje ponoči in podnevi. Moteni so običajni vzorci spanja, kar vpliva na kakovost življenja. Gre za motnjo, pri kateri:

  • težko zaspimo,
  • se ponoči prebujamo,
  • se prezgodaj zbujamo.

Zaradi slabe kakovosti spanja ali pomanjkanja spanja se lahko pojavi utrujenost, poslabšata se koncentracija in spomin, zmanjša se delovna učinkovitost in poveča možnost prometnih nezgod. Med dolgoročne posledice spadajo tudi debelost, sladkorna bolezen in slabša telesna odpornost.

Primarna in sekundarna nespečnost

Pri primarni nespečnosti težave s spanjem niso neposredno povezane z drugo zdravstveno težavo.

Pri sekundarni nespečnosti pa se težave s spanjem pojavijo zaradi drugih vzrokov, na primer zaradi bolezni (depresije, zgage, tesnobe, astme, artritisa, demence ipd.), bolečine, nekaterih zdravil ali drugih snovi (alkohola, kofeina ipd.).

Kaj povzroča nespečnost?

Vzrok za nespečnost je večinoma zelo težko ugotoviti, ker jih je pogosto več. Eden od najpogostejših je stres oziroma zaskrbljenost zaradi dela, finančnih težav, družinskih ali medosebnih odnosov, družbenega položaja in podobnih težav. Vsi smo bili že kdaj zaskrbljeni in smo o težavi razmišljali podnevi in ponoči, tako da nam nikakor ni pustila spati.

ALI STE VEDELI?

Med spanjem možgani še vedno delajo in pomembno prispevajo k odstranjevanju odvečnih ali nevarnih snovi iz telesa, obdelavi informacij, utrjevanju spomina, učenju in delovanju drugih višjih možganskih funkcij.

S TEHNIKO DIHANJA DO IZJEMNEGA SPANCA

Sprostitev s tehniko dihanja 4 7 8

Če smo napeti, nam lahko pomaga dihanje s trebuhom. Uležemo se na hrbet, dihamo globoko iz trebuha, da vdihnemo čim več zraka. Pri vdihu se trebuh dvigne, pri izdihu pa spusti. Tako dihanje je globlje od dihanja z zgornjim delom prsi, zato vdihnemo več kisika.

Prikazovanje 1–24 od 64 rezultatov

Vsi izdelki
Filtriraj izdelke
Cenovni razpon
Razvrsti po
Posebne možnosti dostave