Splošni pogoji poslovanja spletne lekarne

Izdajatelj: Lekarna Mačkovec, Sabina Šturm Repše s.p.
Naslov: Otoška cesta 5, 8000 Novo mesto
Pravna oblika: Registrirani lekarnar
Dejavnost: G 47.730 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah
Datum vpisa: 2. 3. 2011
Vpisna številka: 1600-58/2008
Registrski organ: Okrožno sodišče Novo mesto
Matična številka: 2411016
Davčna številka: SI16492722
Zavezanec za DDV: DA
Odgovorna oseba: Sabina Repše Šturm
Verzija: v.2 .1(11.2019)
Datum: 19. 11. 2019

1. SPLOŠNO

Splošni pogoji »Spletne lekarne Mačkovec« (v nadaljevanju spletna lekarna) so sestavljeni v skladu:

  • Zakonom o zdravilih (ZZdr-2),
  • Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-UPB2),
  • Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1) in Splošne uredbe o varstvu podatkov,
  • Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1),
  • priporočila GZS ter mednarodne kodekse e-poslovanja.

S spletno lekarno upravlja Sabina Repše Šturm s.p. (v nadaljevanju »upravitelj«), ki je hkrati tudi prodajalec.
Splošni pogoji poslovanja opredeljujejo delovanje spletne lekarne, pravice uporabnikov in poslovne odnose med prodajalcem in kupcem (v nadaljevanju tudi smiselna uporaba termina »uporabnik«).
Za izvedbo nakupa v spletni lekarni uporabnik potrebuje enolično uporabniško ime in geslo. Uporabniško ime je naslov elektronske pošte, s katerim bo le-ta posloval s spletno lekarno. Uporabniško ime in geslo uporabnika opredeljujeta kot kupca in ga povezujeta z ostalimi vnesenimi podatki.
Za izvedbo nakupa ni nujno potrebna registracija.
Z registracijo uporabnik pridobi pravico do nakupa ter druge pravice, na primer obveščanje o novostih in drugih objavah, na primer nasveti ipd.
Uporabnik z registracijo ali z vsakokratno potrditvijo sprejema splošne pogoje poslovanja in druge najpogosteje s posameznim izdelkom povezane posebne pogoje ter vse spremembe, ki jih bo upravitelj objavil na teh straneh.
Uporabniki spletne lekarne so lahko fizične ali pravne osebe.
Spletna lekarna in fizične osebe medsebojne obveznosti urejajo s temi splošnimi pogoji.
Spletna lekarna in pravna ali fizična oseba, ki opravlja pridobitno dejavnost, medsebojne obveznosti uredita s pogodbo, kjer opredelita splošne in posebne pogoje sodelovanja. V primerih, ko naročilo izvede pravna ali fizična oseba, ki opravlja pridobitno dejavnost, ne glede na njeno pravnoorganizacijsko obliko ali lastniško vlogo, zanjo veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov le v primerih, ko je to posebej navedeno v samem zakonu.

2. DOSTOPNOST INFORMACIJ

Upravitelj se zavezuje, da bo uporabniku vselej zagotovil informacije o:

  1. identiteti prodajalca – ime družbe, sedež, registrsko oziroma matično številko,
  2. kontaktnih podatkih, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta in telefon),
  3. bistvenih značilnostih blaga in storitev vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami,
  4. dostopnosti blaga ali storitev v spletni lekarni, ki naj bi bili dostopni v razumljivem roku; o dobavljivosti in roku dobave je uporabnik vsakokrat obveščen po elektronski pošti,
  5. pogojih dostave izdelkov ali izvedbe storitve in sicer najmanj o možnih načinih, krajih in rokih dostave,
  6. vseh cenah ki so jasno in nedvoumno določene s prikazom strukture cene – neto cena izdelka ali storitve, davek na dodano vrednost in stroški dostave,
  7. načinih plačila,
  8. veljavnosti ponudbe,
  9. rokih, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop ter morebitnih stroških vračila blaga,
  10. postopkih reklamacij in pritožb.

3. UPORABNIK

Vsak registrirani uporabnik ima svoje uporabniško ime in geslo, s katerima se predstavi. Geslo je tajno in znano le uporabniku.
Uporabnik je dolžan zagotoviti, da bo v njegovem imenu in z njegovim geslom nastopal le on oziroma oseba, pooblaščena za nastopanje v njegovem imenu.
Ob prijavi mora uporabnik vnesti naslednje osebne podatke:

  • ime in priimek,
  • naslov in kraj bivanja,
  • država bivanja,
  • naslov elektronske pošte,
  • uporabniško ime, ki je enako naslovu elektronske pošte,
  • geslo v skriti obliki,
  • telefonska številka.

Upravitelj ne odgovarja za točnost podatkov, ki jih uporabnik vnese ob registraciji.
Z registracijo uporabnik soglaša, da bo prejemal obvestila, ki so vezana na njegovo naročilo oziroma sistemska obvestila. Ob registraciji se lahko uporabnik odloči za prejemanje obvestil o posebnih ugodnostih in akcijah, predstavitvah novih izdelkov in o morebitnih nagradnih igrah. Upravitelj spletne lekarne zagotavlja skladnost prejemanja obvestil z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, in pristankom uporabnika za prejemanje informativnih obvestil.

4. MOŽNOST NAKUPOVANJA ZA FIZIČNE OSEBE

Možnost nakupa za fizične osebe je možen na dva načina:

  • z registracijo uporabnika,
  • vsakokratnim nakupom brez registracije.

S klikom »Dodaj v košarico« uporabnik zagotavlja:

  • da je starejši od 18 let,
  • da mu ni odvzeta poslovna sposobnost.

5. MOŽNOST NAKUPOVANJA ZA PRAVNE OSEBE

Nakupovanje v spletni lekarni za pravne osebe prodajalec in kupec dogovorita s pogodbo, kjer opredelita posebne pogoje poslovanja, kot na primer:

  • način plačila – z gotovino ob prevzemu (veljajo zakonske omejitve gotovinskega plačevanja), nakazilom na račun prodajalca po ponudbi oziroma predračunu, odloženo plačilo za pravne osebe z ustrezno boniteto;
  • odstop od pogodbe in
  • vračilo izdelkov.

6. IZDELKI IN CENE

Nakupovanje v spletni lekarni poteka v slovenskem jeziku 24 ur na dan in 7 dni v tednu. Izdelke uporabnik izbira in naroča iz seznama izdelkov v spletni lekarni. Za vsak izdelek, ki je ponujen v spletni lekarni, je navedena zaloga. Navkljub rednemu posodabljanju stanja zalog, upravitelj ne izključuje možnosti napak. Zato uporabnik po oddaji naročila dobi na eNaslov potrditev naročila in ostale potrebne informacije za izvedbo nakupa.
Cene v spletni lekarni so predstavljene kot spletne cene. Spletna cena je cena, ki velja za nakup preko spleta v okviru ponujenih možnosti plačila.
Posebne cene v spletni lekarni so označene. Te cene veljajo v trenutku oddaje naročila oziroma so veljavne tiste cene, kot so bile veljavne v času, ko je naročilo sprejeto v informacijski sistem upravitelja.
Vse cene v spletni lekarni so navedene v evrih in vsebujejo davek na dodano vrednost – DDV, razen pri izdelkih, kjer je to posebej ali drugače navedeno.
Cene izdelkov in storitev v spletni lekarni se spreminjajo. Cene se oblikujejo tudi na osnovi akcijskih in promocijskih cen. Kljub naporom, da bi zagotovili ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru ali v primeru, da se cena med obdelavo naročila spremeni, bo prodajalec kupcu omogočil odstop od nakupa in mu hkrati ponudil alternativno rešitev.
Stroški dostave niso vključeni v ceno izdelkov. Cenik poštnine se obračunava glede na maso pošiljke:

  • do 0,50 kg – 2,28 EUR
  • od 0,50 – 2,00 kg – 2,84 EUR
  • od 2,00 kg – 5,00 kg – 4,29 EUR
  • od 5,00 kg – 10,00 kg – 5,23 EUR

Brezplačna dostava velja za nakupe nad 50,00 EUR.
Upravitelj si zaradi lastnosti nekaterih izdelkov pridržuje pravico, da jih ne pošilja po pošti. Takšni izdelki so posebej označeni in je njihov prevzem možen samo na prevzemnem mestu.

7. SKLENITEV KUPOPRODAJNE POGODBE

Kupoprodajna pogodba med prodajalcem in – kupcem je sklenjena vsakokrat v trenutku, ko prodajalec potrdi naročilo, s tem ko kupcu pošlje elektronsko sporočilo s potrditvijo naročila. Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za prodajalca kot za kupca.
Kupoprodajna pogodba (naročilo) je v elektronski obliki shranjena na strežniku upravitelja in kupcu – registriranemu uporabniku dostopna v vsakem trenutku v njegovem uporabniškem profilu (MOJ RAČUN).

8. NAČINI PLAČILA

Upravitelj omogoča naslednje načine plačila:

  • z gotovino ob osebnem prevzemu,
  • z bančnimi karticami Maestro, MasterCard, Visa/Visa Electron, Diners Club/Discovery,
  • PayPal storitev,
  • z nakazilom na račun upravitelja spletne lekarne po ponudbi oziroma predračunu.

Upravitelj uporabniku – kupcu izda razčlenjen račun na trajnem mediju.
V primeru plačila z debetnimi ali kreditnimi karticami veljajo še naslednji pogoji:

  • plačnik (podatki v računu uporabnika) mora biti ista oseba, kot je lastnik debetne ali kreditne kartice,
  • po potrditvi prejema naročila ni možna sprememba vsebine naročila oziroma končnega zneska naročila, razen izjemoma v dogovoru z upraviteljem spletne lekarne.

9. PIŠKOTKI

Kaj so piškotki in zakaj so potrebni?
Piškotek je kratko besedilo, ki ga spletna stran ob vašem obisku pošlje brskalniku. Tako vas spletna stran prepozna, si z njim zapomni podatke o vašem obisku in vam omogoči prijazno ter enostavnejšo spletno storitev. S pomočjo piškotkov prilagajamo vsebine na naši spletni strani, si zapomnimo vaše preference in beležimo obisk naše spletne trgovine. Brskanje po naši spletni trgovini s piškotki je prijetnejše, hitrejše in učinkovitejše.
Vsak obiskovalec ob začetku obiska prejme piškotek za identifikacijo in spremljanje nakupovalne košarice. Na vaš računalnik lahko spletna lekarna shrani tudi druge piškotke, kot so:

  • identifikacijska številka uporabnika v šifrirani obliki za prepoznavanje obiskovalca ob naslednjem obisku,
  • ocene artiklov za identifikacijo že ocenjenih izdelkov ter
  • piškotke za spletno analitiko – Google Analytics.

Piškotki se v pomnilnik strežnika shranjujejo le za čas trajanja obiska in se izbrišejo po eni uri neaktivnosti, trajni piškotki pa so shranjeni na računalniku obiskovalca.

10. GARANCIJA

Izdelki imajo garancijo, če je tako navedeno na garancijskem listu ali na računu. Garancija je veljavna ob upoštevanju navodil na garancijskem listu ter ob predložitvi računa. Garancijski roki so navedeni na garancijskih listih ali na računu.
Informacija o garanciji je navedena tudi na strani s predstavitvijo izdelka. Če informacije o garanciji ni, izdelek nima garancije ali pa podatek v tem trenutku ni znan. V slednjem primeru lahko kupec kontaktira upravitelja, ki bo zagotovil ažurno informacijo.

11. POSTOPEK NAKUPA

11.1 Sprejem naročila

Uporabnik izbira izdelke in jih nalaga v košarico. Ko izbere vse izdelke, lahko pred oddajo naročila pregleda košarico in spremeni količine izdelkov ali posamezen izdelek iz košarice odstrani. Izbere način plačila, naslov za dostavo in naročilo odda. Po oddaji naročila uporabnik prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto v informacijski sistem upravitelja. Status takšnega naročila je »naročilo sprejeto« oziroma »prednaročilo« in upravitelja ne zavezuje k zagotovitvi naročenih izdelkov, dokler takšnega naročila ne potrdi.
Uporabnik lahko prekliče naročilo v roku dveh (2) ur od potrditve sprejema naročila.

11.2 Potrditev naročila

Če uporabnik naročila ne prekliče, gre naročilo v nadaljnjo obdelavo. Upravitelj naročilo pregleda, preveri dobavljivost naročenih izdelkov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Upravitelj lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanja točnosti dobave pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko. Za blago, ki ga upravitelj nima na zalogi, je vezan izključno na dobavo s strani dobaviteljev in na čas, v katerem lahko posamezen dobavitelj dostavi izdelek do upravitelja. Po elektronski pošti upravitelj kupca obvešča o dobavi izdelkov. Če je rok dobave predolg in kupec ne želi čakati, lahko kupec to sporoči upravitelju. Ta bo izdelek odstranil iz naročila in vrnil kupcu morebitno kupnino, ostale izdelke iz naročila pa po izbiri kupca, ali dobavil ali pa celotno naročilo storniral.
Pogodba o nakupu naročenih izdelkov med kupcem in prodajalcem je tako nepreklicno sklenjena. Za naročila, ki odstopajo od povprečnih naročil pri upravitelju ali ta domneva, da gre za sum zlorabe, si upravitelj pridržuje pravico kontaktirati kupca ter preveriti naročilo in po potrebi zahtevati drug način plačila iz nabora predvidenih načinov plačil ali naročilo zavrniti.
Upravitelj ne prevzema nobene odgovornosti za škodo, ki bi nastala zaradi daljših dobavnih rokov ali zaradi nedobave blaga, ki ga upravitelj nima na zalogi v lastnem skladišču.

11.3 Dostava in prevzem naročenih izdelkov

Upravitelj se zavezuje, da bo vsako naročilo obdelano še isti dan oziroma po izvedenem plačilu. V primeru, da zaradi kateregakoli razloga to ne bo možno, upravitelj kupca obvesti.
Upravitelj blago pripravi, odpošlje na s strani uporabnika izbrani naslov za dostavo in ga o tem obvesti po elektronski pošti. Ravno tako pouči kupca o postopkih v zvezi z vračilom izdelkov, zamudo pri dostavi in pritožbami.
Upravitelj izdelke pošilja vsak delovni dan od ponedeljka do petka. Rok dobave je 3 do 5 dni.
Za dostavo skrbi pogodbeni partner Pošta Slovenije.

11.4 Status naročila

Registrirani uporabniki lahko v spletni lekarni spremljajo status naročila. Statusi naročila so naslednji:

  • naročilo oddano,
  • naročilo sprejeto,
  • naročilo potrjeno/zavrnjeno/(delno) stornirano,
  • izdelki v dostavi,
  • naročilo končano.

Oddana naročila se obdelujejo v delovnem času upravitelja po vrstnem redu oddanih naročil oziroma po planiranih časovnih terminih za prevzem blaga.

12. PREVZEMNA MESTA

Upravitelj omogoča osebni prevzem naročenega blaga na prevzemnih mestih:

  • Lekarna Mačkovec, Otoška cesta 5, 8000 Novo mesto.

Uporabnik ob naročilu označi prevzemno mesto, v kolikor ni izbral dostave z dostavno službo.

13. PRAVICA KUPCA DO ODSTOPA OD POGODBE

Kupec ima pravico, da blago vrne v 14 dneh od datuma prejema blaga. Pred tem je kupec dolžan upravitelja portala obvestiti o odstopu od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Za odstop od pogodbe se štejeta dan in ura prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Za datum vračila blaga šteje dan, ko je bilo blago poslano upravitelju.
Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov upravitelja info@lekarnamackovec.si.
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti izdelek vrne ali po pošti (stroški kupca) na naslov upravitelja: Lekarna Mačkovec, Otoška cesta 5, 8000 Novo mesto, ali ga osebno prinese na prevzemno mesto.
Kupec mora izdelek vrniti nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je izdelek uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv sam kupec.
Kupec izdelkov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Kupec ravno tako ne more vrniti blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov ali je zapečateno in je kupec po dostavi odprl pečat.
Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti izdelka, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja izdelka.
Edini strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila izdelka, ki se v primeru pošiljanja obračunava po ceniku dostavne službe in je odvisen od vrste pošiljke.
Vračilo prejetih plačil bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od dneva prejema vrnjenega blaga. Zaradi zagotavljanja sledljivosti, točnosti in pravočasnosti vračila se vračilo plačila kupcu izvede izključno z nakazilom na njegov transakcijski račun. Vračilo plačila v gotovini ni mogoče!
Pravico do vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov.

14. VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV IN VARNOST

Upravitelj se zavezuje, da bo zbrane podatke uporabnikov obdeloval izključno za namene poslovanja spletne lekarne in jih ne bo posredoval tretjim osebam, razen v primerih, ko obstajajo za takšno ravnanje zakonske podlage, na primer ob sumu spletne goljufije. Vsak registrirani uporabnik z registracijo dovoli hrambo in obdelavo osebnih podatkov za potrebe izpolnitve naročila ter z naročilom povezano in potrebno komunikacijo.
Če je ob registraciji uporabnik podal izrecno dovoljenje za obdelavo podatkov za namene neposrednega trženja in proučevanja nakupnih navad, se ti podatki lahko uporabijo tudi za te namene.
Upravitelj za določen čas 1 leta hrani IP naslove vseh uporabnikov spletne lekarne, pri registriranih uporabnikih pa še vse obvezne podatke in izbirne podatke, ki so jih le-ti vnesli ob registraciji. Dodatno upravitelj hrani še:

  • naslove za dostavo,
  • državo prebivališča,
  • čas in datum registracije in
  • arhiv komunikacije med upraviteljem in uporabnikom.

Dostavni službi posredujemo samo za dostavo nujno potrebne podatke, in sicer:

  • ime in priimek uporabnika,
  • naslov za dostavo in
  • kontaktno telefonsko številko.

Za varovanje osebnih podatkov je odgovoren tudi uporabnik sam, in sicer tako, da poskrbi za varnost svojega uporabniškega imena in gesla ter ustrezno programsko zaščito svojega računalnika ali pametne naprave.
Upravitelj lahko podatke v anonimizirani in agregirani obliki uporabi za namene statističnih analiz in optimizacijo spletne lekarne.
Upravitelj spletne lekarne ima vzpostavljen sistem varovanja informacij, ki vključuje tehnične, postopkovne in organizacijske ukrepe.

15. NEPOSREDNA KOMUNIKACIJA

Če želi uporabnik neposredno komunicirati z upraviteljem spletne lekarne, lahko pokliče na telefonsko številko +386 7 384 45 65. Za pomoč in dodatne informacije je uporabniku na voljo tudi e-naslov info@lekarnamackovec.si.
Upravitelj bo z uporabnikom stopil v stik preko elektronske pošte v obliki informativnih elektronskih sporočil, če je za to uporabnik podal privolitev. Takšna sporočila bodo vsebovala:

  • jasno in nedvoumno bodo označena kot informativna sporočila in njihova vsebina ne bo spodbujanje k nakupu,
  • pošiljatelj bo jasno razviden,
  • možnost odjave od prejemanja tovrstnih sporočil.

Odjavo uporabnika od prejemanja oglasnih sporočil bo upravitelj trajno upošteval.

16. OCENE, MNENJA IN PRIPOROČILA UPORABNIKOV

Ocene, mnenja in priporočila uporabnikov (v nadaljevanju mnenja) ter recenzije izdelkov so ena izmed pomembnih vsebin spletne lekarne, ki so namenjeni boljšemu informiranju skupnosti uporabnikov. Upravitelj omogoča objavljanje mnenj samo registriranim uporabnikom spletne lekarne.
Z oddajo mnenja se uporabnik izrecno strinja s pogoji uporabe njegovega mnenja in upravitelju dovoljuje objavo dela ali celotnega besedila v vseh elektronskih in drugih medijih.
Upravitelj si pridržuje diskrecijsko pravico pregledovanja in objavljanja mnenj. Upravitelj ne dovoljuje objave mnenj, ki so kakorkoli žaljiva ali drugače neprimerna, in ne predstavljajo informacij o izdelkih ali storitvah spletne lekarne, ki bi bile koristne za uporabnike.

17. VARSTVO OTROK

Upravitelj na podlagi prijave uporabnika v spletno lekarno predpostavlja da uporabnik s prijavo sprejema splošne pogoje poslovanja, med katerimi sta zahtevani polnoletnost uporabnika in opravilna sposobnost. Upravitelj ne sme sprejemati naročila od nekoga, za katerega ve ali sumi, da je otrok, ne da bi zato imel izrecnega dovoljenja njegovih staršev ali skrbnikov.
Upravitelj ne dovoljuje prostega dostopa do izdelkov ali storitev, ki so neprimerni ali škodljivi za otroke.

18. OMEJITVE ODGOVORNOSTI

Upravitelj se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov v spletni lekarni. Kljub temu se lahko lastnosti izdelkov, zaloge, rok dobave ali cena spremenijo tako hitro, da upravitelj ne uspe posodobiti podatkov v spletni lekarni. V takem primeru bo upravitelj uporabnika obvestil o spremembah in mu omogočil odstop od naročila ali zamenjavo naročenega artikla.
Upravitelj ne odgovarja za vsebino mnenj o izdelkih, ki jih napišejo uporabniki. Upravitelj lahko odstrani tista, ki vsebujejo očitne neresnice, so zavajajoča ali žaljiva. Upravitelj ne odgovarja za informacije v mnenjih in se omejuje od kakršnekoli odgovornosti, ki izvira iz zapisanih mnenj.
Upravitelj ima možnost odstopa od pogodbe le, če se ugotovi očitna napaka. Očitna napaka je po Obligacijskem zakoniku opredeljena kot bistveno odstopanje lastnosti izdelka in vse zmote, ki se po običajih v trgovini ali po namenu strank štejejo za odločilne ter jih upravitelj v primeru vedenja ne bi potrdil oziroma sklenil kupoprodajne pogodbe. V to so vključene tudi očitne napake v ceni.
Upravitelj si pridržuje pravico, da spremeni splošne pogoje poslovanja. Spremembe splošnih pogojev poslovanja veljajo z dnem objave v spletni lekarni.

19. PRITOŽBE IN SPORI

Upravitelj spoštuje pravice potrošnikov in posluje v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov. Upravitelj spletne lekarne po najboljših močeh skrbi za zadovoljstvo uporabnikov, a se ne more popolnoma izogniti njihovemu nezadovoljstvu, ki se najpogosteje pokaže v obliki pritožbe ali reklamacije.
V teh primerih uporabnik posreduje pritožbo telefonsko na številko +386 7 384 45 65 ali na elektronski naslov info@lekarnamackovec.si.
Vse spore si bo upravitelj prizadeval reševati sporazumno brez izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov.

Obilo zdravja!
Sabina Repše

Lekarna Mačkovec – varuh vašega zdravja!