Telo za opravljanje fizioloških procesov potrebuje vnos hranil, ki imajo primerno energetsko vrednost in vsebujejo zadostno količino vitaminov in mineralov. Vitamine lahko telo sintetizira le v minimalnih količinah. Ker je v današnjem času hrana prepogosto industrijsko predelana, izpostavljena dolgotrajnim transportom in na druge načine osiromašena, lahko pride do pomanjkanja, kar ima za posledico slabo počutje in pogostejše obolevanje. Slabokrvnost je ena od pojavnih oblik pomanjkanja vitaminov, natančneje pomanjkanja železa, folne kisline in vitamina B12. Zadnja dva sodita v skupino vitaminov B-kompleksa.

Najpogostejša znamenja, ki lahko kažejo na slabokrvnost so utrujenost (telesna in duševna), šibkost, glavoboli, omotica. Ob začetnih in manj izrazitih simptomih si lahko pomagamo sami s strokovnim nasvetom farmacevta, ki bo znal svetovati primeren preparat za samozdravljenje. Hkrati pa bo znal tudi oceniti, kdaj je situacijo potrebno reševati z obiskom pri zdravniku.

Slabokrvnost se pogosteje pojavlja pri osebah, ki se slabše in enolično prehranjujejo, alkoholikih (alkohol vpliva na presnovo folatov), nosečnicah (zaradi povečanih potreb) in strogih vegetarijancih (pomanjkanje vitamina B12). Vzrok za slabokrvnost je pomanjkanje železa ali pa določenih vitaminov iz skupine B-kompleksa (natančneje folne kisline in vitamina B12 oz. cianokobolamina).

Folati so predvsem v listnati zelenjavi in drobovini (jetra, ledvica). Vitamin B12 (cianokobolamin) se nahaja v živilih živalskega izvora (meso, jajca, mleko), soji in fermentirani hrani (zelje). Pomanjkanje vodi v nepravilno dozorevanje eritrocitov, temu pa sledi slabokrvnost (anemija).

Prehrana današnjega časa je pogosto osiromašena, potreba po vitaminih pa zaradi načina življenja in vsakodnevnih obremenitev povečana. Pri začetnih in blagih oblikah slabokrvnosti si lahko pomagamo s preparati, ki v telo vnašajo zadostno količino železa in vitaminov B-kompleksa (predvsem folno kislino in B12) in se tako prepreči oz. izboljša stanja, ki vodijo v slabo počutje in obolevanje.

Svetujemo pa, da se za nasvet vedno obrnete na farmacevta, ki vam bo s strokovnim znanjem lahko svetoval za vas najbolj primeren pripravek. Pogosto imamo na izbiro pripravke, ki so registrirani kot zdravila brez recepta in pa prehranska dopolnila. Boljša možnost je, da se odločimo za tistega, ki je registriran kot zdravilo. Zanje velja, da je vsebnost nedvoumna in da so narejene študije, ki zagotavljajo varnost in učinkovitost.

Sabina Repše, Mag. Farm.

Solgar B kompleks z vitaminom C, 100 tablet
Solgar B kompleks z vitaminom C, 100 tablet
Lanes B-kompleks, 100 kapsul 
Doppelherz Aktiv B-Kompleks + folna kislina, 45 tablet
Doppelherz Aktiv B-Kompleks + folna kislina, 45 tablet
CureSupport liposomal B-Kompleks tekočina, 150 ml
CureSupport liposomal B-Kompleks tekočina, 150 ml
Terranova vitamin B-kompleks z vitaminom C, 50 kapsul
Terranova vitamin B-kompleks z vitaminom C, 50 kapsul
Valens B12 ustno pršilo, 25 ml
Valens B12 ustno pršilo, 25 ml
CureSupport liposomal vitamin B12 tekočina, 60 ml
CureSupport liposomal vitamin B12 tekočina, 60 ml
Feroglobin B12, 30 kapsul